Ako vystaviť objednávku cez Fintoro - návod
Vo Fintoro aplikácii živnostníci a firmy tvoria aj objednávky rýchlo a jednoducho. Celý proces sme zjednodušili, aby ste ušetrili čo najviac času a vďaka inteligentným funkciám, upozorneniam a pripomienkam minimalizovali legislatívne chyby.
Objednávky sú ideálne na posielanie klientom a zákazníkom v prípade, že riešite žiadosť o dodanie služby alebo tovaru. Napríklad, dostanete cenovú ponuku od stavbára a vy mu pošlete objednávku, na základe ktorej vám dodávateľ môže vystaviť napr. zálohovú faktúru.
Pozrime sa na proces vystavovania objednávky. V prvej časti veľmi stručne a nižšie nájdete podrobný návod aj s obrázkami priamo z Fintoro aplikácie.
Stručný návod na vystavenie objednávky cez Fintoro
- Prihláste sa do svojho účtu
- Ak ste nevyplnili pri registrácii - vyplňte údaje o podnikaní a IBAN bankového účtu
- V hornom menu vpravo kliknite na tlačidlo “Vytvoriť doklad”
- Kliknite na “Nová objednávka”
- Zadajte názov položky, cenu a údaje klienta
- Skontrolujte a upravte ďalšie údaje, dátumy, menu a pod.
- Kliknite na tlačidlo “Vystaviť objednávku”
- Teraz ju môžete stiahnuť ako PDF súbor (ktorý môžete vytlačiť) alebo pošlite objednávku priamo klientovi na e-mail.
A to je naozaj všetko! Objednávky si samozrejme môžete prispôsobiť a v nastaveniach si môžete prednastaviť napríklad aj číselný rad, predvolenú splatnosť, predvolenú menu a jazyk vystavených dokladov.
Prejdime si celý tento proces aj dôkladne s obrázkami priamo z aplikácie. Môžete ešte aj prečítať, čo to objednávka ako dokument vôbec je.
Hĺbkový návod na vystavenie objednávky cez Fintoro aj s obrázkami
Poďme sa na to pozrieť podrobnejšie.
1. Prihláste sa do svojho účtu
Ak ešte nemáte zaregistrovaný účet Fintoro, môžete sa zaregistrovať TU a získate Fintoro Free (s limitmi) fakturačný softvér úplne zadarmo - netreba ani zadávať platobné údaje.
Klasicky sa prihláste pomocou e-mailovej adresy a hesla, prípadne cez účet Google alebo Apple. Po prihlásení sa dostaneme na domovský panel softvéru - dashboard, kde nájdeme grafy finančných tokov, posledné vystavené faktúry a aj okno s potenciálnymi dlhmi na sociálnych a zdravotných odvodoch.

2. Uistite sa, že máte vyplnené údaje o podnikaní a IBAN účet
Údaje o svojej živnosti alebo firme by ste mali vypĺňať už počas registrácie. Ak nie, môžete ich nájsť a prípadne upraviť v nastaveniach účtu.
Rovnako nezabudnite vyplniť svoj IBAN na podstránke “Bankové účty”. Ak účet nemáte pridaný, kliknite na “Pridať bankový účet”. Stačí vybrať vašu banku zo zoznamu a vyplniť číslo IBAN. Ak vaša banka nie je v zozname, stačí zakliknúť políčko a okrem IBANu zadať kód SWIFT.

3. V hornom menu vpravo kliknite na tlačidlo “Vytvoriť doklad” a “Nová objednávka”
K vytvoreniu novej objednávky sa môžeme dostať cez tlačidlo v pravej časti horného panela “Vytvoriť doklad” a následne “Nová objednávka”. Alternatívne môžeme prejsť v ľavom menu na podstránku “Doklady” a vytvoriť novú objednávku priamo tu, zo zoznamu Objednávky, kde je tlačidlo na tvorbu novej v strede.

4. Panel tvorby a vystavenia objednávky
Dostali sme sa na panel vystavenia a tvorby objednávky. Primárne potrebujeme vyplniť klienta (odberateľa). Klient môže byť podnikateľ (firma/živnostník) alebo fyzická osoba ako klasický maloobchodný zákazník.
V prípade firmy alebo živnostníka si ho vyberieme a stačí zadať názov firmy alebo živnosti, alebo iba IČO. Fintoro všetky ostatné podnikateľské údaje vyplní automaticky podľa aktuálnych údajov z registrov. Odporúčame zadať aj e-mail, aby ste mohli doklady posielať jedným kliknutím priamo z Fintoro. Po pridaní nového klienta sa vám uloží do databázy a v budúcnosti si klienta vyberiete zo zoznamu.

Pre zákazníka fyzickú osobu je potrebné zadať údaje manuálne.

Po vyplnení klienta môžeme začať s vyplnením názvu položky a výberom jednotky (napr. hodiny alebo počet kusov).
Zadáme cenu položky. Môžeme pridať aj popis alebo zľavu na konkrétnu položku.

5. Ďalšie údaje a dátumy na objednávke
Skontrolujte a v prípade potreby upravte dátumy vystavenia, dodania, splatnosti. Nastavte menu (napríklad doláre alebo české koruny). Môžete nastaviť aj formu úhrady a spôsob dopravy. Môžete pridať zľavy na jednotlivé položky alebo na celú objednávku.

6. Finálne vystavenie objednávky
Ak sú všetky údaje a informácie vyplnené, stačí kliknúť na tlačidlo “Vystaviť objednávku”.
Následne je možné objednávku stiahnuť ako súbor PDF alebo odoslať e-mailom.

Objednávku môžete aj “Upraviť” alebo “Zmazať” - avšak pri zmenách je lepšie vytvoriť úplne novú objednávku, aby ste predišli nedorozumeniam s klientmi a zákazníkmi.
Zhrnutie tvorby objednávok cez Fintoro
Verím, že ste si so stručným alebo dôkladným návodom na tvorbu objednávok dokázali poradiť. V prípade akýchkoľvek otázok alebo pripomienok, ako by sme mohli návod zlepšiť, nás kedykoľvek kontaktujte.
Ďakujeme, že používate Fintoro a prajeme vám veľa zdravia, šťastia v podnikaní a včasných úhrad vašich faktúr.
Objednávku ste zvládli? Pozrite si náš návod na vystavenie faktúry cez Fintoro TU.