Fintoro logo Prihlásiť sa

Marketingové nápady pre kombajny

Michal Hudcovič

5 min. čítanie 13.07.2025

Niekoľko marketingových nápadov pre kombajny, ktoré môžu prilákať zákazníkov a zvýšiť záujem o váš produkt, či už ide o predaj nových alebo použitých kombajnov, náhradných dielov alebo súvisiacich služieb:

Zistite, ako predať kombajny a získať zákazníkov efektívne vďaka týmto marketingovým nápadom.

Kampaň „Úroda bez kompromisov“

Zdôraznite vysokú efektivitu a spoľahlivosť vašich kombajnov pri zbere obilnín, kukuřice či iných plodín. Vytvorte videá z poľa, kde kombajn pracuje v náročných podmienkach, s heslom „Sklizeň pod kontrolou“. Ukážte moderné technológie, ako GPS navigácia alebo automatické riadenie, ktoré uľahčujú prácu farmárom.

Prispôsobené modely pre rôzne farmy

Ponúknite rôzne typy kombajnov – od kompaktných modelov pre menšie farmy po výkonné stroje pre veľké plochy. Propagujte ich ako „Kombajn pre každú úrodu“ a pridajte balíčky s náhradnými dielmi alebo servisom, napr. „Kúp kombajn a získaj ročný servis zdarma“.

Sezónne ponuky

Spustite akcie pred sklizňou, napr. „Príprava na žatvu“ s predĺženou zárukou alebo zľavou na kombajnové adaptéry (napr. na kukuřicu, slnečnicu). Ponúknite balíčky s príslušenstvom, ako „Kombajn + žací adaptér so zľavou 15 %“, aby ste podporili predaj pred sezónou.

Vernostný program

Vytvorte systém, kde zákazníci získavajú body za nákup kombajnov, náhradných dielov alebo servisu, ktoré môžu vymeniť za zľavy alebo doplnky (napr. GPS senzory, oleje). Napr. „Kúp diely za 1000 € a získaj servisnú prehliadku zdarma!“

Profesionálne faktúry

Faktúry a ďalšie doklady s vaším logom a vo vašich farbách. Vytvárajte si faktúry cez Fintoro zadarmo!

Vzdelávacie obsahové kampane

Zdieľajte videá a príspevky o tom, ako kombajny zefektívňujú sklizeň a znižujú straty zrna. Vysvetlite výhody technológií, ako sú sklízecie adaptéry alebo systémy na separáciu zrna. Použite hashtag #ÚrodaSKombajnom a oslovte farmárov, ktorí hľadajú moderné riešenia.

Spolupráca s poľnohospodárskymi družstvami
Partnerujte s družstvami alebo veľkými farmami a ponúknite im testovanie kombajnov na ich poliach. Poskytnite propagačné materiály s heslom „Spoľahlivá sklizeň s našimi kombajnmi“ a zľavy na hromadné nákupy dielov alebo servisu.

Súťaže na sociálnych sieťach

Usporiadajte súťaž, kde farmári zdieľajú fotky alebo videá zo žatvy s vaším kombajnom a môžu vyhrať náhradné diely alebo servis zdarma. Napr. „Ukáž svoju úrodu a vyhraj balíček pre kombajn!“ To zvýši angažovanosť a povedomie.

Ekologické a úsporné technológie

Ak vaše kombajny využívajú úsporné motory alebo technológie na zníženie emisií, zdôraznite to. Použite slogan „Sklizeň šetrná k prírode“ a cielte na farmárov, ktorí dbajú na udržateľnosť. Ukážte, ako kombajny šetria palivo a minimalizujú straty.

Influencer marketing

Spolupracujte s poľnohospodárskymi influencermi alebo youtubermi, ktorí ukážu váš kombajn v akcii na poli. Nech zdieľajú svoje skúsenosti a ponúknu sledovateľom zľavové kódy na diely alebo servis.

Bazar a renovované kombajny

Ponúknite použité alebo renovované kombajny pre farmárov s obmedzeným rozpočtom. Propagujte ich ako „Kvalita za dostupnú cenu“ a pridajte záruku alebo servisnú prehliadku. Napr. „Renovovaný kombajn s ročnou zárukou!“

Každý nápad by mal byť podporený kvalitnými vizuálmi (fotky kombajnov v akcii, videá zo žatvy) a cielený na farmárov, družstvá alebo agropodnikateľov. Pridávanie príbehov o úsporách času a paliva, ako aj recenzií od spokojných zákazníkov, posilní dôveru vo vaše produkty.

Marketing, rast firmy a zvyšovanie predaja sa točia okolo vytvárania hodnoty pre zákazníkov a efektívneho budovania vzťahov s nimi. Hlavná myšlienka je poznať svoje publikum, jasne komunikovať hodnotu produktu/služby a neustále sa prispôsobovať trhu. Nezabudnite si riadne definovať cieľovú skupinu. Vytvorte silnú hodnotu svojej značky - aj keď je "iba" lokálna. Kombinujte viacero stratégií a po určitom čase zistíte (pokus omyl + zbieranie dát, informácií a spätnej väzby), ktoré fungujú najlepšie. Zamerajte sa na získavanie nových zákazníkov a klientov, a zároveň na udržanie existujúcich a vracajúcich. Vždy hľadajte možnosti, ako môžete inovovať a adaptovať sa trendom a novinkám na trhu aj v marketingu. Stanovujte si konkrétne ciele, ohraničené časom a aktivitou, ktorú máte pod kontrolou - čo môžete reálne vykonať (Získať 100 zákazníkov - nemáte pod kontrolou. Investovať 100 hodín do marketingu - máte pod kontrolou). A samozrejme, nezabudnite investovať do svojich ľudí, vzdelania, odbornosti, kvalifikácie a následného rastu a zlepšovania vašej značky, služieb a produktov.

Budete vďaka tomu predávať viac, zredukujete náklady, zefektívnite procesy, zlepšíte marketing, PR a vybudujete kvalitnú, odolnú a konkurencieschopnú firmu.

Fintoro ikona

Vystavujte faktúry online
s Fintoro

Fintoro pomáha živnostníkom, freelancerom, malým a stredným firmám sústrediť sa na podnikanie a čo najviac zefektívniť fakturáciu. Logo, podpis, pečiatku, položky, rôzne meny, DPH, zľavy, úhrady a klientov pridáte behom pár sekúnd. Zaregistrujte sa zdarma a vytvorte faktúru teraz!