Ako si nastaviť vlastný SMTP server pre odosielanie e-mailov z Fintoro
Ak chcete faktúry a doklady posielať priamo z Fintoro jedným kliknutím - môžete hneď od prvého dokladu. Avšak, bez nastavenia vlastného SMTP budú tieto e-maily odosielané z našej fintoro e-mailovej adresy. Odpovede na tieto e-maily budú chodiť na váš vlastný e-mail.
Keď už chcete svoje podnikanie a fakturáciu posunúť na vyššiu úroveň, môžete si pridať vlastný SMTP.
To znamená, že ak už vlastníte webovú doménu a emailovú adresu, napr. [email protected], môžete si ju nakonfigurovať ako odosielaciu. Po nastavení SMTP sa už faktúry, ďalšie doklady, upomienky, a ďalšie e-maily pre vašich odberateľov, ktoré posielate priamo z Fintoro, budú odosielať z vašej e-mailovej adresy. (A nie našej Fintorovskej, ktorá sa automaticky prednastaví bez SMTP).
Keď budete hľadať nastavenia a prihlasovacie údaje pre SMTP, môžete naraziť aj na pojem Server odchádzajúcej pošty.
Nastavenie SMTP nájdete:
- Prihláste sa do Fintoro a prejdite do Nastavenia
- Kliknite na E-maily
- V prvom okne zakliknite tlačidlo "Vlastný SMTP server"
- Vyplňte všetky SMTP údaje, ktoré vám poskytne váš hosting, napr. Websupport, Webglobe, Forpsi alebo iné. Svoje SMTP údaje nájdete v ich platforme v nastaveniach e-mailových schránok.
Pre nastavenie SMTP budete zo svojho hostingu potrebovať:
- Meno odosielateľa - uvidí váš klient, keď mu pošlete doklad e-mailom z Fintoro
- E-mail odosielateľa - bude e-mail odosielateľa vašich dokladov z Fintoro
- SMTP host - napr. "smtp.m1.websupport.sk" ak máte e-mail na websupporte. Host vám poskytne váš hosting
- SMTP port - napr. "465" ak máte websupport. Port vám poskytne váš hosting
- SMTP prihlasovacie meno - napr. "[email protected]". Je to samotný e-mail, do ktorého sa chcete prihlásiť
- SMTP heslo - heslo, ktoré ste si nastavili pri tvorbe e-mailovej schránky, do ktorej sa chcete prihlásiť

A už stačí iba uložiť zmeny. Ak sú všetky údaje správne, do pár sekúnd sa doklady a pripomienky z Fintoro budú posielať z vášho nastaveného SMTP e-mailu.
Ak e-maily a SMTP nefunguje, najčastejšie môže ísť o chybné údaje. Skontrolujte, či máte správny host, port, login a heslo pre SMTP, keďže e-mailových serverov je viacero a ich údaje sú iné. Ak narazíte na problém so SMTP a údaje sú zadané správne, kedykoľvek nás kontaktujte.