Marketingové nápady pre tresku

Michal Hudcovič
Treska je tradičný rybací šalát obľúbený v slovenskej a českej kuchyni, vyrobený z tresky obyčajnej (Gadus morhua) alebo iných bielych rýb (napr. aljašská treska, Pollachius virens). Skladá sa z kúskov rybieho mäsa zmiešaného s majonézou, cibuľou, sterilizovanou zeleninou (mrkva, uhorky) a koreninami (čierne korenie, soľ). Predáva sa v plastových vaničkách (100–500 g) alebo ako domáca príprava, často podávaná s pečivom ako rýchla pochúťka na raňajky, desiatu alebo večeru. Je chladená (skladovanie pri 0–5 °C, životnosť 7–14 dní po otvorení) a vhodná pre domácnosti alebo bufety. Ceny sa pohybujú od 1 € (100 g, bežné) po 5 €+ (prémiové, napr. Ryba Košice, Gastro).
Marketingové nápady pre tresku
Zistite, ako predať tresku efektívne vďaka týmto marketingovým nápadom.
Chutná tradícia v každom súste
Zdôraznite, ako treska prináša nostalgickú chuť slovenských domácností a je ideálna na rýchlu desiatu. Vytvorte videá ukazujúce podávanie tresky s chlebom alebo ako prílohu na oslavách. Použite slogan „Treska – chuť domova“ a cielite na rodiny, gurmánov a milovníkov tradícií.
Treska pre každú príležitosť
Propagujte rôzne druhy tresky – klasickú s majonézou (napr. Ryba Košice), light s jogurtom pre zdravší variant alebo prémiovú s extra rybou (Gastro). Ukažte jej využitie na sendviče, šaláty alebo párty. Spustite kampaň „Treska pre tvoj stôl“ s hashtagom #Treska.
Kvalita a tradícia
Zamerajte sa na kvalitné suroviny (čerstvé ryby, lokálna zelenina) a tradičné recepty. Zdôraznite bezpečnosť (chladenie, certifikáty HACCP). Oslovte zákazníkov heslom „Pravá treska, pravá chuť“ a hashtagom #KvalitnáTreska.
Pohodlie a nostalgia
Ukážte, ako treska šetrí čas a prináša spomienky na detstvo. Spolupracujte s foodblogermi na videách o nových spôsoboch podávania (napr. treska na jednohubkách). Použite hashtag #TreskaNostalgia na zdieľanie príbehov o treske.
Zdravé a moderné alternatívy
Propagujte light verzie tresky (menej tuku, jogurtová báza) alebo bio varianty bez konzervantov. Vytvorte obsah o jej kombinácii s celozrnným pečivom. Spustite kampaň „Treska pre zdravší život“ s hashtagom #ZdraváTreska.
Balíčky a sezónne akcie
Ponúknite sady tresky s doplnkami (pečivo, koreniny, šalátové misy). Spustite vianočné zľavy s heslom „Treska na sviatočný stôl“. Vytvorte súťaž, kde zákazníci zdieľajú svoje treskové recepty s hashtagom #MojaTreska.
Profesionálne faktúry, ktoré podporujú marketing
Faktúry a ďalšie doklady s vaším logom a vo vašich farbách. Vytvárajte si faktúry zadarmo cez Fintoro! Využite ich pre posilnenie svojej značky a získanie pozornosti pre vaše logo, názov a podnikanie.
Nezabudnite na základy predaja a marketingu - začnite od jednoduchého základu
Marketing, rast firmy a zvyšovanie predaja sa točia okolo vytvárania hodnoty pre zákazníkov a efektívneho budovania vzťahov s nimi. Hlavná myšlienka je poznať svoje publikum, jasne komunikovať hodnotu produktu/služby a neustále sa prispôsobovať trhu. Nezabudnite si riadne definovať cieľovú skupinu. Vytvorte silnú hodnotu svojej značky - aj keď je "iba" lokálna. Kombinujte viacero stratégií a po určitom čase zistíte (pokus omyl + zbieranie dát, informácií a spätnej väzby), ktoré fungujú najlepšie. Zamerajte sa na získavanie nových zákazníkov a klientov, a zároveň na udržanie existujúcich a vracajúcich. Vždy hľadajte možnosti, ako môžete inovovať a adaptovať sa trendom a novinkám na trhu aj v marketingu. Stanovujte si konkrétne ciele, ohraničené časom a aktivitou, ktorú máte pod kontrolou - čo môžete reálne vykonať (Získať 100 zákazníkov - nemáte pod kontrolou. Investovať 100 hodín do marketingu - máte pod kontrolou). A samozrejme, nezabudnite investovať do svojich ľudí, vzdelania, odbornosti, kvalifikácie a následného rastu a zlepšovania vašej značky, služieb a produktov.
Budete vďaka tomu predávať viac, zredukujete náklady, zefektívnite procesy, zlepšíte marketing, PR a vybudujete kvalitnú, odolnú a konkurencieschopnú firmu.