Fintoro logo Prihlásiť sa

Marketingové nápady pre konzervované ovocie

Michal Hudcovič

6 min. čítanie 13.07.2025

Marketingové nápady pre konzervované ovocie by mali zdôrazňovať kvalitu, chuť, lokálnu produkciu a všestranné využitie produktu.

Zistite, ako predať konzervované ovocie a získať zákazníkov efektívne vďaka týmto marketingovým nápadom.

Príbeh značky a autenticita

  • Zdieľajte príbeh vášho produktu na webe a sociálnych sieťach: ako ovocie pestujete, zbierate a konzervujete (napr. „Rodinná tradícia od babičky“ alebo „Ovocie z našich sadov“).
  • Zdôraznite lokálne suroviny a tradičné postupy, aby ste oslovili zákazníkov, ktorí preferujú poctivé produkty.
  • Poukazujte na kvalitu bez pridaných konzervantov alebo umelých sladidiel, ak je to váš prípad.

Vizuálny obsah na sociálnych sieťach

  • Vytvorte atraktívne fotky a videá na Instagrame, Pintereste alebo TikToku: konzervované ovocie v dezertoch, raňajkových miskách alebo ako darček.
  • Zdieľajte recepty s vaším produktom, napr. „Rýchly ovocný koláč s našimi konzervovanými čerešňami“.
  • Spolupracujte s foodblogermi alebo influencermi, ktorí môžu ukázať, ako používať vaše konzervované ovocie v kuchyni.

E-shop a SEO optimalizácia

  • Vytvorte jednoduchý e-shop s prehľadným katalógom (napr. džemy, kompóty, ovocie v sirupe) a kvalitnými fotkami.
  • Optimalizujte web pre SEO s kľúčovými slovami ako „konzervované ovocie Slovensko“, „domáce džemy“ alebo „bio kompóty“.
  • Pridajte sekciu s nápadmi na použitie (napr. „5 spôsobov, ako využiť naše marhule v sirupe“).

Lokálne trhy a pop-up predaj

  • Účastnite sa farmárskych trhov alebo festivalov jedla, kde ponúknete ochutnávky vašich produktov.
  • Vytvorte darčekové balíčky (napr. mix džemov s peknou etiketou) ideálne na Vianoce alebo ako firemné darčeky.
  • Ponúknite zľavy pri väčšom nákupe na trhoch, aby ste prilákali zákazníkov.

Profesionálne faktúry

Faktúry a ďalšie doklady s vaším logom a vo vašich farbách. Vytvárajte si faktúry cez Fintoro zadarmo!

Personalizácia a balenie

  • Ponúknite personalizované etikety (napr. mená na pohároch ako darček na svadby alebo oslavy).
  • Vytvorte ekologické alebo dizajnové balenie, ktoré vyzerá prémiovo a podporuje udržateľnosť.
  • Predávajte sezónne edície, napr. „Jahodový džem z letnej úrody“ alebo „Jesenné slivky v škoricovom sirupe“.

Vernostné programy a zľavy

  • Vytvorte vernostný systém: zľava na ďalší nákup alebo darček (napr. malý pohár džemu) pri opakovaných objednávkach.
  • Ponúknite predplatné debničiek s mesačným doručením výberu konzervovaného ovocia.
  • Spustite sezónne akcie, napr. „Kúpte 5 pohárov, 6. zdarma“ pred Vianocami.

Spolupráce a B2B predaj

  • Nadviažte partnerstvá s lokálnymi kaviarňami, pekárňami alebo reštauráciami, ktoré môžu používať vaše produkty v menu.
  • Ponúknite darčekové balíčky pre firmy ako vianočné darčeky pre zamestnancov alebo klientov.
  • Spolupracujte s predajcami bio produktov alebo obchodmi s delikatesami na distribúciu.

Obsahový marketing a recepty

  • Píšte blog na webe s receptami, tipmi na párovanie konzervovaného ovocia (napr. „Ako použiť naše hrušky v dezertoch“) alebo o zdravotných benefitoch.
  • Vytvorte newsletter s novinkami, sezónnymi ponukami a inšpiráciou na varenie.
  • Zdieľajte videonávody na sociálnych sieťach, napr. „Rýchly ovocný koláč za 15 minút“.

Reklama a remarketing

  • Investujte do cielenej reklamy na Facebooku a Instagrame, zameranej na milovníkov jedla, gazdinky alebo fanúšikov lokálnych produktov.
  • Použite remarketing, aby ste oslovili návštevníkov e-shopu, ktorí si prezerali produkty, ale nenakúpili.
  • Propagujte doprava zdarma pri nákupe nad určitú sumu ako motiváciu.

Súťaže a interakcia

  • Organizujte súťaže na sociálnych sieťach, napr. „Pošli nám svoj recept s naším džemom a vyhraj balíček!“.
  • Vytvorte kvíz na webe: „Ktoré konzervované ovocie sa hodí k tvojmu štýlu varenia?“ na zvýšenie angažovanosti.
  • Požiadajte zákazníkov o fotky ich jedál s vaším ovocím a zdieľajte ich s povolením.

Tip na začiatok: Začnite s Instagramom a kvalitnými fotkami, ktoré ukážu všestrannosť vášho konzervovaného ovocia, a zúčastnite sa lokálnych trhov s ochutnávkami. Testujte, či zákazníci reagujú viac na cenu, kvalitu alebo darčekové balenie. Ak máte špecifický typ produktu (napr. bio džemy, ovocie v alkohole), nápady a marketing tomu ešte viac prispôsbte!

Nezabudnite na základy predaja a marketingu - začnite od jednoduchého základu

Marketing, rast firmy a zvyšovanie predaja sa točia okolo vytvárania hodnoty pre zákazníkov a efektívneho budovania vzťahov s nimi. Hlavná myšlienka je poznať svoje publikum, jasne komunikovať hodnotu produktu/služby a neustále sa prispôsobovať trhu. Nezabudnite si riadne definovať cieľovú skupinu. Vytvorte silnú hodnotu svojej značky - aj keď je "iba" lokálna. Kombinujte viacero stratégií a po určitom čase zistíte (pokus omyl + zbieranie dát, informácií a spätnej väzby), ktoré fungujú najlepšie. Zamerajte sa na získavanie nových zákazníkov a klientov, a zároveň na udržanie existujúcich a vracajúcich. Vždy hľadajte možnosti, ako môžete inovovať a adaptovať sa trendom a novinkám na trhu aj v marketingu. Stanovujte si konkrétne ciele, ohraničené časom a aktivitou, ktorú máte pod kontrolou - čo môžete reálne vykonať (Získať 100 zákazníkov - nemáte pod kontrolou. Investovať 100 hodín do marketingu - máte pod kontrolou). A samozrejme, nezabudnite investovať do svojich ľudí, vzdelania, odbornosti, kvalifikácie a následného rastu a zlepšovania vašej značky, služieb a produktov.

Budete vďaka tomu predávať viac, zredukujete náklady, zefektívnite procesy, zlepšíte marketing, PR a vybudujete kvalitnú, odolnú a konkurencieschopnú firmu.

Fintoro ikona

Vystavujte faktúry online
s Fintoro

Fintoro pomáha živnostníkom, freelancerom, malým a stredným firmám sústrediť sa na podnikanie a čo najviac zefektívniť fakturáciu. Logo, podpis, pečiatku, položky, rôzne meny, DPH, zľavy, úhrady a klientov pridáte behom pár sekúnd. Zaregistrujte sa zdarma a vytvorte faktúru teraz!