Fintoro logo Prihlásiť sa

Marketingové nápady pre agrochemické produkty

Michal Hudcovič

4 min. čítanie 28.05.2025

Marketingové nápady pre predaj agrochemických produktov (napr. hnojivá, pesticídy, herbicídy, fungicídy) by mali cieliť na poľnohospodárov, záhradkárov, stavebné firmy, veľkoobchody a samosprávy, zdôrazňovať účinnosť, ekologickosť a jednoduché použitie.

Pútavý vizuálny obsah na sociálnych sieťach

  • Zdieľajte fotky a videá na LinkedIne, Facebooku a Instagrame: ukážky aplikácie produktov, zdravé plodiny po použití alebo proces výroby.
  • Vytvorte krátke videá, napr. „Ako správne aplikovať náš herbicíd“ alebo „Pred a po použití nášho hnojiva“.
  • Spolupracujte s poľnohospodárskymi influencermi alebo agronómami, ktorí môžu odporučiť vaše produkty.

Webstránka a SEO optimalizácia

  • Vytvorte prehľadný web s katalógom produktov (hnojivá, pesticídy, stimulátory), technickými listami a formulárom na cenovú ponuku.
  • Optimalizujte web pre SEO s kľúčovými slovami ako „hnojivá pre poľnohospodárov [mesto]“, „pesticídy na burinu“ alebo „agrochemikálie cena“.
  • Pridajte blog s tipmi, napr. „Ako zvýšiť úrodu s našimi hnojivami“ alebo „Najlepšie postupy pri aplikácii pesticídov“.

Zameranie na účinnosť a ekológiu

  • Zdôraznite vysokú účinnosť: rýchle pôsobenie pesticídov alebo zvýšenie výnosov pri použití hnojív.
  • Propagujte ekologické produkty: BIO hnojivá, nízko toxické pesticídy alebo produkty s certifikátmi (napr. GREENLINE od PCC Group).
  • Ponúknite technické poradenstvo, napr. analýzu pôdy alebo odporúčania na optimálne dávkovanie.

Profesionálne faktúry

Faktúry a ďalšie doklady s vaším logom a vo vašich farbách. Vytvárajte si faktúry cez Fintoro zadarmo!

Lokálna propagácia a B2B siete

  • Účastnite sa poľnohospodárskych výstav (napr. Agrokomplex) a prezentujte produkty farmárom a veľkoobchodom.
  • Rozdávajte letáky v družstvách, záhradkárskych centrách alebo u dodávateľov osív.
  • Spolupracujte s poľnohospodárskymi družstvami a veľkými farmami na pravidelných dodávkach.

Sezónne ponuky a balíčky

  • Spustite sezónne akcie, napr. „Jarná zľava 15 % na hnojivá“ alebo „Kúpte pesticíd a dostanete stimulant zdarma“.
  • Ponúknite balíčky produktov: hnojivo + pesticíd + technický sprej za zvýhodnenú cenu.
  • Propagujte veľkoobchodné zľavy pre farmárov s väčšími objednávkami.

Vernostné programy a odporúčania

  • Vytvorte vernostný systém: zľavy pre opakované nákupy alebo body za každú tonu hnojiva.
  • Ponúknite odporúčací program: zľava pre zákazníka, ktorý privedie nového klienta.
  • Odmeňte veľkých odberateľov bonusmi, napr. bezplatnou analýzou pôdy alebo vzorkami nových produktov.

Spolupráce a B2B predaj

  • Nadviažte partnerstvá s distribútormi osív, záhradkárskymi centrami alebo družstvami na predaj vašich agrochemikálií.
  • Ponúknite zmluvné dodávky pre veľké farmy alebo samosprávy (napr. na údržbu verejných priestranstiev).
  • Spolupracujte s agronómami alebo výskumnými ústavmi na testovaní a odporúčaní vašich produktov.

Obsahový marketing a vzdelávanie

  • Píšte články na webe, napr. „Ako chrániť plodiny pred škodcami“ alebo „Výhody dusíkatých hnojív pre kukuricu“.
  • Vytvorte newsletter s novinkami o produktoch, tipmi na aplikáciu a sezónnymi ponukami.
  • Organizujte webináre alebo workshopy pre farmárov o správnom používaní agrochemikálií.

Reklama a remarketing

  • Investujte do cielenej reklamy na Google Ads, LinkedIne alebo Facebooku, zameranej na farmárov a záhradkárov hľadajúcich „hnojivá“ alebo „pesticídy“.
  • Použite remarketing, aby ste oslovili návštevníkov webu, ktorí si prezerali produkty, ale neobjednali.
  • Propagujte rýchlu dopravu alebo bezplatné vzorky ako konkurenčnú výhodu.

Súťaže a interakcia

  • Organizujte súťaže na sociálnych sieťach, napr. „Podeľ sa o fotku svojej úrody s naším hnojivom a vyhraj balíček!“.
  • Vytvorte kvíz na webe: „Ktorý agrochemický produkt je ideálny pre tvoj pozemok?“ (napr. hnojivo, herbicíd, fungicíd).
  • Požiadajte zákazníkov o fotky ich plodín po použití vašich produktov a zdieľajte ich s povolením.

Tip na začiatok: Začnite s LinkedInom a Facebookom, kde zdieľate ukážky výsledkov a odborné tipy, a vytvorte web s katalógom a technickými listami. Testujte, či zákazníci reagujú viac na ekológiu, cenu alebo účinnosť produktov. Ak máte špecifické zameranie (napr. BIO hnojivá, pesticídy pre vinohrady), marketing agrochémie tomu viac prispôsobte.

Fintoro ikona

Vystavujte faktúry online
s Fintoro

Fintoro pomáha živnostníkom, freelancerom, malým a stredným firmám sústrediť sa na podnikanie a čo najviac zefektívniť fakturáciu. Logo, podpis, pečiatku, položky, rôzne meny, DPH, zľavy, úhrady a klientov pridáte behom pár sekúnd. Zaregistrujte sa zdarma a vytvorte faktúru teraz!