Fintoro logo Prihlásiť sa

Čo je affiliate marketing a ako funguje

Michal Hudcovič

25 min. čítanie 18.12.2024
Thumnail článku - Čo je affiliate marketing a ako funguje

Čo ak by ste mohli zarábať peniaze kedykoľvek a odkiaľkoľvek - dokonca aj počas spánku?

To je koncept affiliate marketingu.

Affiliate marketing je proces, kedy affiliate marketér získava provízie za propagovanie produktov inej firmy. Affiliate marketér si nájde produkt, ktorý má rad a potom ho propaguje za percentuálnu províziu z každého predaja, ktorý propagáciou získajú. Predaje sa merajú pomocou affiliate odkazov alebo unikátnych kupónov z jednej webstránky na druhú. 

Affiliate marketing je perfektný nástroj na zvyšovanie predajov a na druhej strane možnosť zarábania peňazí cez internet. Prináša super výhody pre jednotlivé značky, ktoré predávajú produkty a služby, ale aj pre marketérov, ktorí šikovnosťou zarábajú cez percentuálne provízie a nie za počet odpracovaných hodín.

V tomto článku sa ešte pozrieme aj na odporúčania, aby ste s affiliate marketingom uspeli. 

Ako affiliate marketing funguje?

Keďže affiliate marketing funguje tak, že rozširuje zodpovednosť za marketing a tvorbu produktu medzi viac strán, využíva unikátne výhody jednotlivcov pre efektívnejšiu celkovú marketingovú stratégiu. Zároveň sa o spolupracantov dokáže lepšie postarať vďaka percentuálnym províziam, čo môže dlhodobo motivovať viac ako odmena za odpracované hodiny. Aby to celé fungovalo, musia spolupracovať 3 strany:

  1. Predajcovia
  2. Affiliate marketér alebo publisher
  3. Zákazník

Medzi nimi sú komplexné vzťahy, ktoré v ideálnom prípade vedú k úspechu:

Predajcovia

Predajca, či už je to jeden človek alebo veľká korporácia, je predajca, výrobca, tvorca produktu alebo maloobchodník s produktom. Produkt môže byť fyzický predmet ako nábytok, alebo služba ako video kurz sebalíčenia. 

Tiež sa mu hovorí aj značka. Predajca sa nemusí aktívne angažovať v marketingu, ale taktiež sa môžu podieľať na propagácii a profitovať zo zdieľania ziskov, okolo ktorého sa affiliate marketing točí.

Napríklad, predajca môže byť veľký e-shop s výživovými doplnkami a v rámci affiliate spoluprác ponúkne rôznym bloggerom, influencerom, porovnávacím webom, youtuberom a športovcom možnosť propagovať ich e-shop za provízie z predaja. Môže ísť aj o fakturačný softvér pre živnostníkov a firmy, z ktorého affiliate marketér získa % zo všetkých platieb mesačného predplatného - do konca života.

Affiliate marketér alebo publisher

Publisher, affiliate marketér, affiliator môže byť jednotlivec alebo celá firma, ktorá prezentuje produkty a služby potenciálnym zákazníkom. Inými slovami, affiliator propaguje zákazníkom výhody a prínosy nákupu. Ak sa zákazník rozhodne produkt kúpiť, publisher získa províziu z predajov, ktoré priniesol.

Publisheri často majú veľmi špecifické publikum, ktorému produkty propaguje a prezentuje ich tak relevantnej cieľovej skupine. Vďaka tomu sa vytvára definované a špecifické “niche” alebo odvetvie, ktoré môže súvisieť s témou alebo osobnou značkou publishera. Ideálne je, keď sa cez affiliate propaguje konkrétny produkt konkrétnej skupine potenciálnych zákazníkov a ich záujmov.

Predaj výživových doplnkov bude mať najlepšie predaje u zákazníkov, ktorí športujú alebo plánujú športovať a prejsť na zdravý životný štýl. Krmivo, hračky a doplnky pre psov sa najlepšie cez affiliate propagujú majiteľom psov.

Zákazník

Samozrejme, aby mohol affiliate systém fungovať, musí dochádzať k predajom. A tie generujú samotní zákazníci resp. spotrebitelia.

Affiliate publisher propaguje a prezentuje produkty/služby zákazníkom cez rôzne kanály, či už ide o sociálne siete, blog alebo YouTube videá. Ak sa zákazník povie, že takýto produkt bude preňho prínosný a hodnotný, môžu sa pomocou affiliate odkazu dostať na e-shop alebo do pokladne na webstránke predajcu. Keď zákazník realizuje objednávku a platbu, publisher získa províziu z každého a všetkých predajov cez jeho odkaz, prípadne s použitím jeho unikátneho zľavového kupónu.

Takéto spolupráce publishera, ktorý propaguje produkty predajcu priamo alebo cez affilate sa označujú, resp. Zákazník musí vedieť, že bloger alebo YouTuber propaguje konkrétne produkty, značku alebo e-shop na základe určitej spolupráce a zisku pre samotného tvorcu obsahu.

Vo videách je vhodné povedať alebo napísať ako titulky, v článkoch je to dobré spomenúť na začiatku alebo konci článku, že sa v článku nachádzajú affiliate odkazy z ktorých autor obsahu môže zarábať. V skratke - zákazník musí vedieť, prečo sa propaguje jedna značka alebo produkt, a prečo nie iný. 

Typy affiliate marketingu

Často nie je úplne jasné, či publisher aj naozaj vyskúšal a podpisuje sa za kvalitu alebo prínosy produktov, ktoré propaguje. Niekedy propagujú produkty s vysokou províziou, aj keď sami nevedia, či ide o dobrý, kvalitný a funkčný produkt. Niekedy to nemusí byť problém, ale keď sa dostaneme k produktom, ktoré naozaj sľubujú napr. Zázračné vyliečenie zdravotného problému, publisher sa môže kvôli peniazom pohybovať na hranici morálky a eitckého predaja. 

Preto je najlepšie, keď si publisher buduje svoju osobnú značku a propaguje napríklad výživové doplnky, kozmetiku alebo elektroniku pre ich pridanú hodnotu a sám sa autor podpíše pod tieto produkty. 

Affiliate marketing si týmto spôsobom vieme rozdeliť do troch kategórií podľa toho, ako veľmi je samotný publisher a affiliate propagátor angažovaný s produktami, ktoré propaguje. 

Nezávislý

Nezávislý affiliate model znamená, že affiliate publisher nema žiadne prepojenie na produkt alebo službu, ktorú propaguje. Nemajú odborné vzdelanie ani autoritu v konkrétnom “niche” (odvetví) a nemôžu sa podpísať za kvalitu alebo funkčnosť produktov.

Typicky sa takýto publisher zapojí do PPC (provízia za prekliky) marketingových kampaní a pomocou affiliate odkazov dúfa, že sa zákazníci cez odkazy prekliknú a až na webe predajcu sa rozhodnú pre nákup produktu. 

Napríklad píše články a účinkoch vitamínov v tele, ale namiesto recenzií konkrétnych produktov napojí affiliate odkazy na e-shop s vitamínmi, kde si už zákazník prečíta viac informácií alebo recenzií na konkrétne produkty.

Odkazy sa väčšinou dajú napojiť na domovskú stránku, kategóriu produktov alebo na konkrétnu stránku jedného produktu. V tomto prípade je obsah zameraný skôr na kvantitu ako kvalitu a výpovednú hodnotu od samotného autora.

Relevantný

Zlatá stredná cesta medzi nezávislým a angažovaným marketérom. Táto kategória patrí tým, ktorí možno nepoužívajú konkrétny produkt alebo službu, ale majú dlhoročné skúsenosti v konkrétnom odvetví a majú relevantné publikum.

Napríklad, autor sa venuje článkom o elektronike na svojej webstránke o elektronike, a pomocou affiliate odkazov propaguje mobily konkrétnej značky. 

Výhodou je, že publisher má expertízu v odvetví a dokáže generovať návštevnosť a predaje cez konkrétnu cieľovú skupinu.

Nemôžu si ale dovoliť zneužiť dôveru svojho publika, pretože oň rýchlo prídu.

Angažovaný

Angažovaný affiliate publisher je úzko spojený s produktom alebo službou, ktorú propagujú. Autor obsahu si produkt vyskúšal alebo ho pravidelne používa, dokáže vytvoriť kvalitnú všestrannú recenziu na konkrétny produkt a následne ho pomocou affiliate odkazov ponúkne svojmu publiku na e-shope predajcu.

Nespoliehajú sa čisto na počet článkov a affiliate odkazov, ale zameriavajú sa na kvalitný obsah, recenzie a skúsenosti s produktmi. Samozrejme, riadne vyskúšať jednotlivé produkty a následne vytvoriť kvalitné recenzie, videá, fotky, porovnania nie je jednoduchá a rýchla práca.

Malou nevýhodou môže byť aj to, že napríklad elektronika a nové mobily vychádzajú každý rok a staršie produkty už po určitom čase nemusia byť v predaji. Samozrejme sa to netýka všetkých odvetví, ale býva potrebné pravidelne tvoriť obsah, recenzie a skúšať nové a trendy produkty.

Z dlhodobého hľadiska môže ísť síce o ťažšiu prácu, ale lepšie výsledky s minimálnym rizikom pokazenia reputácie alebo staním sa “affilaite spamerom”.

Ako affiliate marketéri zarábajú?

Nasadenie a propagovanie affiliate odkazov je ideálny spôsob, ako zvýšiť svoje zisky online. Jediná námaha je tvorba obsahu a samotné napojenie odkazov, keďže sa affiliate marketér nemusí vôbec starať o sklad, fakturáciu zákazníkov, reklamácie, platby, zákaznícku podporu, spravovanie e-shopu a oveľa viac. Ale ako affiliate publisher zarába peniaze, keď cez odkazy prinesie platiaceho zákazníka?

Odpoveď môže byť komplikovanejšia.

Zákazník nemusí vždy objednať produkt, aby affiliate publisher niečo získal.

Všetko závisí na konkrétnom affiliate programe. Pretože publisherov vplyv na predaje sa môže merať viacerými spôsobmi, individuálne alebo kombináciou viacerých naraz.

The affiliate may get paid in various ways:

Cena za predaj

Cena alebo provízia za predaj je v affiliate marketingu štandardom. V tomto programe predajca platí publisherovi percentá z predajnej ceny produktu, kedy si ho zákazník zakúpi na základe affiliate marketingovej kampane. Inými slovami musí affiliate publisher priniesť skutočného platiaceho zákazníka, za ktorého získa províziu.

Cena za lead

Lead je komplexnejší systém a je aj vzácnejší. Affiliate program odmeňuje publishera na základe konverzie leadu. Affiliate musí zákazníka presvedčiť, aby navštívil webstránku predajciu a dokončil špecifickú akciu (nemusí ísť o reálny predaj). Môže ísť o vyplnenie kontaktného formukára, zaregistrovanie bezplatnej skúšobnej verzie alebo prihlásenie sa na odber e-mail newsletterov, prípadne stiahnutie softvéru alebo súborov.

Cena za preklik

Affiliate marketing je z veľkej časti o generovaní návštevnosti webstránok a snahe prinútiť zákazníkov, aby klikli a vykonali akciu. Mýtus, že affiliate marketing je celý o SEO (optimalizácii pre vyhľadávače), teda nie je prekvapením.

Aj keď je však organická návštevnosť bezplatná, SEO jednoducho nemôže udržať affiliate marketérov na takom nasýtenom trhu - preto niektorí affiliate marketéri využívajú PPC.

Programy PPC (pay per click) sa zameriavajú na motiváciu affiliate partnera, aby presmeroval spotrebiteľov zo svojej marketingovej platformy na webové stránky obchodníka. To znamená, že partner musí zákazníka zaujať do takej miery, aby prešiel z webu affiliate publishera na stránku obchodníka. Affiliate partner je platený na základe zvýšenia návštevnosti webu.V rámci PPC existujú dva spoločné koncepty:

  • CPA (náklady na akvizíciu): Pri tomto modeli dostane affiliate partner zaplatené zakaždým, keď predajca alebo maloobchodník získa potenciálneho zákazníka, teda keď ho partnerský odkaz zavedie do internetového obchodu obchodníka a on vykoná akciu, napríklad sa prihlási do e-mailového zoznamu alebo vyplní kontaktný formulár.
  • EPC (zisk za kliknutie): Je to miera priemerného zárobku na 100 kliknutí pre všetkých partnerov v partnerskom affiliate programe maloobchodného predajcu.

Cena za inštaláciu

V tomto systéme odmeňovania dostane affiliate partner zaplatené zakaždým, keď nasmeruje používateľa na webovú stránku obchodníka a nainštaluje si produkt, spravidla mobilnú aplikáciu alebo softvér.

Ak teda obchodník rozpočíta ponuku na 0,10 EUR za každú inštaláciu vytvorenú prostredníctvom partnerského programu a výsledkom kampane je 1 000 inštalácií, potom obchodník zaplatí (0,10 EUR x 1 000) = 100 EUR.

Prečo sa stať affiliate marketérom?

Pasívny príjem 

Kým v bežnom zamestnaní musíte byť v práci, aby ste zarobili peniaze, affiliate marketing vám ponúka možnosť zarábať peniaze počas spánku. Investovaním počiatočného množstva času do kampane sa vám tento čas priebežne vráti, keď si zákazníci v nasledujúcich dňoch a týždňoch zakúpia produkt. Peniaze za svoju prácu dostávate ešte dlho po jej skončení. Aj keď nesedíte pred počítačom, vaše marketingové zručnosti vám budú prinášať stály príjem.

Nie je výnimočné, že blogový príspevok alebo YouTube video môže zarábať provízie aj viac ako 5 rokov po jeho vytvorení. Ideálne sa môžete poobzerať po affiliate programoch, ktoré vám ponúkaju doživotnú províziu z platieb zákazníkov.

Žiadna zákaznícka podpora

Jednotliví predajcovia a spoločnosti ponúkajúce výrobky alebo služby musia jednať so svojimi spotrebiteľmi a zabezpečiť, aby boli spokojní s tým, čo si kúpili.

Vďaka štruktúre affiliate marketingu sa nikdy nebudete musieť starať o zákaznícku podporu alebo spokojnosť zákazníkov. Celá úloha affiliate marketingu spočíva v prepojení predajcu so spotrebiteľom. Predajca rieši prípadné sťažnosti spotrebiteľov po tom, ako vy ako affiliate publisher dostanete svoju províziu z predaja

Práca z domu

Ak ste človek, ktorý nerád chodí do kancelárie, affiliate marketing je ideálnym riešením. Budete môcť spúšťať kampane a získavať príjmy z produktov, ktoré predajcovia vytvoria, a zároveň pracovať z pohodlia domova. Túto prácu môžete vykonávať aj v pyžame a v posteli na notebooku.

Zažil som aj pár bláznov, ktorí píšu na web recenzie s affiliate odkazmi cez mobil.

Nízke vstupné náklady

Väčšina podnikateľských plánov si vyžaduje počiatočné vstupné výdavky, ako aj peňažné toky na financovanie predávaných produktov. Partnerský marketing však možno realizovať s nízkymi nákladmi, čo znamená, že môžete začať rýchlo a bez väčších problémov. Netreba sa obávať žiadnych neočakávaných poplatkov a nie je potrebné vytvárať produkt. Začiatok takéhoto podnikania je pomerne jednoduchý.

Flexibilná a pohodlná práca

Keďže sa v podstate stávate pracovníkom na voľnej nohe, získavate úplnú nezávislosť pri stanovovaní vlastných cieľov, presmerovaní svojej cesty, keď sa vám to hodí, výbere produktov, ktoré vás zaujímajú, a dokonca aj pri určovaní vlastného pracovného času. Toto pohodlie znamená, že môžete diverzifikovať svoje portfólio, ak chcete, alebo sa zamerať výlučne na jednoduché a priamočiare kampane. Budete tiež oslobodení od firemných obmedzení a nariadení, ako aj od zle fungujúcich tímov.

Odmena na základe výsledkov, nie hodín

V iných zamestnaniach môžete pracovať 80 hodín týždenne a stále zarábať rovnaký plat. Dobrá vec na affiliate marketingu je, že je založený výlučne na vašom výkone. Získate z neho to, čo do neho vložíte. Zdokonaľovanie vašich zručností pri recenzovaní a písanie pútavých kampaní sa premietne do priameho zlepšenia vašich príjmov. Konečne dostanete zaplatené za vynikajúcu prácu, ktorú odvádzate!

Klasické typy affiliate marketingových kanálov

Väčšina affiliate publisherov má spoločné postupy, ktoré zabezpečujú, že ich cieľové publikum je zapojené a ochotné nakupovať propagované produkty. Nie všetci affiliate publisheri však propagujú produkty rovnakým spôsobom. V skutočnosti existuje niekoľko rôznych marketingových kanálov, ktoré môžu využívať.

Influenceri

Influencer je tvorca obsahu, ktorý má moc ovplyvniť nákupné rozhodnutia veľkej časti populácie.

Táto osoba má skvelú pozíciu na to, aby profitovala z affiliate marketingu. Už teraz sa môžu pochváliť pôsobivým počtom sledovateľov, takže je pre nich jednoduché nasmerovať spotrebiteľov na produkty predajcu cez príspevky na sociálnych sieťach, blogy a iné interakcie so svojimi sledovateľmi. Influenceri potom dostávajú podiel zo zisku, ktorý pomohli vytvoriť.

Marketingové kampane influencerov sú obzvlášť populárne na Instagrame a TikToku, kde značky vytvárajú partnerstvá s influencermi, ktorí sú považovaní za odborníkov alebo autority vo svojich špecifických oblastiach. V závislosti od dohody môže kampaň pozostávať zo série recenzií produktov s fotografiami, prevzatí správy účtov alebo živých videí.

Aj keď influencer môže mať svoju vlastnú značku a estetiku, je dôležité pridať prvky, ktoré sa viažu na vašu značku, aby sa tak zabezpečilo jej zapamätanie a rozpoznanie.

Bloggeri

Vďaka možnosti organického umiestnenia vo vyhľadávačoch blogeri vynikajú pri zvyšovaní konverzií predajcu prostredníctvom obsahového marketingu. Bloger vyskúša produkt alebo službu a potom napíše komplexnú recenziu, ktorá presvedčivým spôsobom propaguje značku a privádza návštevnosť späť na stránku predajcu.

Bloger je odmenený za svoj vplyv, ktorým šíri informácie o hodnote výrobku, čím pomáha zvyšovať predaje predajcu.

Mikrostránky zamerané na platené prekliky

Vývoj a monetizácia mikrostránok môže tiež priniesť veľké množstvo affiliate predaja. Tieto stránky sú inzerované v rámci affilaite partnerského webu alebo v sponzorovaných zoznamoch vyhľadávača. Sú odlišné a oddelené od hlavnej stránky organizácie. Tým, že mikrostránky ponúkajú cielenejší a relevantnejší obsah pre špecifické publikum, vedú k zvýšeniu konverzií vďaka jednoduchej a priamočiarej výzve k akcii.

E-mail listy

Napriek svojmu staršiemu pôvodu je e-mailový marketing stále životaschopným zdrojom príjmov z affiliate marketingu. Niektorí partneri majú e-mailové zoznamy, ktoré môžu použiť na propagáciu produktov predajcu. Iní môžu využívať e-mailové newslettre, ktoré obsahujú hypertextové odkazy na produkty, a získavať províziu po tom, čo spotrebiteľ produkt zakúpi.

Ďalšou metódou je, že partner si časom vytvorí e-mailový zoznam. Pomocou rôznych kampaní hromadne zbierajú e-maily a potom rozosielajú e-maily týkajúce sa propagovaných produktov.

Samozrejme sa pri e-mail marketingu treba vyhnúť spamu a porušovaniu zákonov o ochrane osobných údajov a GDPR, a ochrane spotrebiteľa, ktoré sa dotýkajú aj pravidiel na posielanie komerčných e-mailov v rámci EÚ.

Veľké mediálne webstránky

Tieto stránky sú navrhnuté tak, aby vytvárali obrovské množstvo návštevnosti za každých okolností, a sú zamerané na budovanie miliónového publika. 

Tieto webové stránky propagujú produkty svojmu masívnemu publiku pomocou bannerov a kontextových affiliate odkazov. Táto metóda ponúka vynikajúcu expozíciu a zlepšuje mieru konverzie, čo má za následok špičkové príjmy pre predajcu aj affiliate partnera.

Tipy a triky na úspech v affiliate marketingu

Ste pripravení vyskúšať si affiliate marketing? Tu sú naše najlepšie tipy pre online marketing, ktoré vám pomôžu začať.

Vybudujte si reálny vzťah a dôveru s publikom

Na začiatku svojej kariéry v oblasti affiliate marketingu si budete chcieť vytvoriť publikum, ktoré má veľmi špecifické záujmy. To vám umožní prispôsobiť partnerské affiliate kampane tomuto zameraniu a "niche", čím sa zvýši pravdepodobnosť konverzie. Tým, že sa etablujete ako odborník v jednej oblasti namiesto propagácie veľkého množstva produktov, budete môcť predávať ľuďom, u ktorých je najväčšia pravdepodobnosť, že si daný produkt aj reálne kúpia.

Aby to bolo osobné

Produktov, ktoré môžete propagovať, nie je málo.

Budete si môcť vybrať produkty, ktorým osobne veríte, alebo dokonca produkty vašich obľúbených značiek, takže sa uistite, že sa vaše kampane sústreďujú na skutočne hodnotné produkty, ktoré sa budú spotrebiteľom páčiť. Dosiahnete tak pôsobivú mieru konverzie a zároveň si vytvoríte dôveryhodnosť svojej osobnej značky.

Budete sa tiež chcieť naozaj dobre naučiť oslovovať e-mailom a spolupracovať s inými blogermi a influencermi. 

Robte recenzie produktov a služieb

Zamerajte sa na recenzovanie produktov a služieb, ktoré spadajú do vašej špecializácie. Potom s využitím vzťahu, ktorý ste si vytvorili s publikom, a svojho postavenia odborníka povedzte čitateľom, prečo by mali mať prospech z nákupu produktu alebo služby, ktorú propagujete.

Takmer všetko, čo sa predáva online, sa dá recenzovať, ak existuje affiliate program - môžete recenzovať fyzické produkty, digitálny softvér alebo dokonca služby rezervované online, ako sú pobyty, donáška jedla alebo zážitkové udalosti ako je zoskok s padákom.

Obzvlášť efektívne je porovnať tento produkt s inými v rovnakej kategórii. Najdôležitejšie je uistiť sa, že vytvárate podrobný a výstižný obsah, aby ste zlepšili konverzie.

Využívajte viaceré zdroje návštevnosti

Namiesto toho, aby ste sa zameriavali len na e-mailovú kampaň, venujte čas aj zarábaniu peňazí pomocou blogu, vytváraniu landing stránok, uverejňovaniu na stránkach s recenziami, oslovovaniu svojho publika na sociálnych sieťach a dokonca sa zamerajte na propagáciu naprieč kanálmi.

Vyskúšajte rôzne stratégie digitálneho marketingu a zistite, na ktorú z nich vaše publikum reaguje najviac. Túto techniku využívajte často.

Vyberajte si kampane opatrne a riadne ich preštudujte

Bez ohľadu na to, aké dobré sú vaše online marketingové zručnosti, na zlom produkte zarobíte menej peňazí ako na hodnotnom. Pred propagáciou nového produktu venujte čas štúdiu dopytu po ňom. 

Predtým, ako sa dáte do spolupráce, nezabudnite starostlivo preskúmať predajcu. Váš čas má veľkú cenu a chcete si byť istí, že ho trávite na produkte, ktorý je ziskový, a na predajcovi, ktorému môžete veriť.

Nezaostávajte za trendmi

V oblasti affiliate marketingu existuje silná konkurencia. Musíte sa uistiť, že budete mať prehľad o nových trendoch, aby ste zostali konkurencieschopní. 

Okrem toho budete pravdepodobne môcť využiť aspoň niekoľko nových marketingových techník, ktoré neustále vznikajú. 

Uistite sa, že všetky tieto nové stratégie priebežne sledujete, aby ste zaručili, že vaša miera konverzie, a teda aj príjmy, budú čo najvyššie.

Affiliate sieť vs. individuálna affiliate spolupráca

Affiliate sieť je celá platforma, ktorá vám ponúkne nástroje a stovky rôznych e-shopov a predajcov, ktorých produkty môžete propagovať. V rámci Slovenska a okolitých krajín môžem osobne odporučiť slovenskú affiliate sieť Dognet, s ktorou spolupracujem už vyše 5 rokov. 

Individuálnu affiliate spoluprácu aktívne ponúkajú alebo na základe komunikácie poskytnú jednotlivé firmy alebo e-shopy. Aj my na Fintoro ponúkame affiliate program s doživotnými províziami z mesačného alebo ročného predplatného zákazníkov.

Výšky provízií

Individuálne affiliate programy môžu ponúkať vyššie provízie, ale v affiliate sieti môžete mať okamžite prístup k desiatkam aktívnych kampaní pre desiatky e-shopov a firiem. Výšky provízií sa odvíjajú od marže na konkrétnych produktoch alebo v konkrétnych odvetviach. Preto bude na bežný nábytok väčšinou nižšia provízia ako na špecifických výživových doplnkoch a vitamínoch.

Potenciálny rast

V rámci affiliate siete si budujete svoj vzťah so sieťou. Preto ak máte veľa úspechov a dobrú reputáciu, môžete sa časom dostať k lepším ponukám, províziam a spoluprácam.

Rovnako aj v individuálnych affiliate programoch si môžete s dobrými výsledkami vyjednať ešte lepšie percentá alebo iné benefity spoluprác.

Sledovanie preklikov a konverzií

Aj affiliate siete aj individuálne programy ponúkajú prehľad počtu preklikov a konverzií, graf alebo tabuľku provízií, dátumy predajov a podobne. V tomto prípade naozaj hľadajte affiliate sieť alebo individuálnu spoluprácu, kde vám takéto údaje poskytnú.

Niekto vám môže ponúknuť, že vaše predaje bude ručne evidovať v Excel tabuľke alebo podobne. Dajte si na to pozor a spolupracujte s dlhoročnými zabehnutými firmami s dobrou históriou.

Dedikovaný account manažér

V affiliate sieti aj v individuálnych programoch pravdepodobne získate nie len všeobecný kontakt na nejakú technickú podporu, ale priamo konkrétneho človeka, ktorý s vami bude v kontakte, odpovedať na otázky a pomáhať.

Ako sa zaregistrovať do affiliate programov

Pre registráciu do affiliate sietí alebo programov budete určite potrebovať buď aktívnu webstránku s návštevnosťou, profil na sociálnej sieti s väčším publikom alebo YouTube kanál so sledovanosťou. Bohužiaľ, väčšina affiliate programov vás neschváli ako partnera, ak máte nový web s jedným blogovým príspevkom, YouTube s jedným videom a 3 pozretiami, alebo súkromný profil na Instagrame s 20 sledovateľmi z Indie.

Okrem samotných predajných kanálov je veľkou výhodou, keď už máte založenú živnosť alebo firmu, aby vám provízie mohli jednoducho vyplácať na faktúru.

A samozrejme, ak už máte nejakú históriu s affiliate marketingom v iných spoluprácach alebo sieťach, určite to spomeňte v registračnom formulári, pretože to bude veľká výhoda.

Ak to všetko spĺňate, pravdepodobne vás schvália do všetkých affiliate sietí a spoluprác, ak nemajú iné špecifické podmienky a požiadavky.

Ak máte záujem stať sa Fintoro affiliate partnerom, stačí vyplniť krátky registračný formulár.

Zhrnutie

Elegantne jednoduchý proces, affiliate marketing prostredníctvom recenzií, blogov, sociálnych sietí, webinárov a iných platforiem je nekonečná studňa v marketingu, ktorá len čaká na svoje využitie. 

Postupujte podľa tipov z tohto článku a budete môcť zaujať svoje publikum, premeniť pasívnych čitateľov na aktívnych zákazníkov a vylepšiť si výplatu kliknutím za kliknutím.

Časté otázky o affiliate marketingu

Je affiliate marketing legálny?

Áno, affiliate marketing je legálny, pokiaľ partner zverejní svoj vzťah s obchodníkom a informuje svoje publikum, že za predaj dostáva províziu alebo iné výhody za propagáciu.

Zrieknutie sa zodpovednosti, napríklad „Produkty z tohto videa mi požičala firma XYZ“, poskytuje vašim divákom potrebné informácie a umožňuje im urobiť informované rozhodnutie o tom, či si produkt z tejto spoluprácie kúpia.

Ktoré sú najlepšie produkty na predaj cez affiliate marketing?

Existuje nekonečné množstvo možností pre affiliate marketingové produkty. Ale najmä ak sa chcete stať relevantným alebo angažovaným affiliate partnerom, skúste si vybrať produkt, ktorý vás zaujíma alebo o ktorom máte určité znalosti.

Ak ste napríklad športovec, možno skúste propagovať produkty pre zdravie a wellness, ako sú služby v oblasti stravovania a fitnes alebo športové vybavenie. Alebo ak máte radi zvieratá, môžete propagovať stravu, doplnky, hračky a dekorácie.

Ale bez ohľadu na to, či sa rozhodnete byť relevantným alebo nezávislým affiliate marketérom, uistite sa, že ste si vybrali špecializované odvetvie s produktmi a službami, ktoré sú veľmi žiadané a majú potenciál na speňaženie. Samozrejme, to bude tiež znamenať, že tieto "niche" sú vysoko konkurenčné, ale musíte sa uistiť, že pre produkty, ktoré propagujete, skutočne existuje publikum.

Koľko môžem v affiliate programoch zarobiť?

Možno to najlepšie: cez Affiliate nie je žiadny limit, koľko sa dá zarobiť. Veľmi sa to odvíja od vášho konkrétneho odvetvia a času a úsilia, ktoré do affiliate marketingu vložíte. 

V realite sa vaše zárobky z affiliate môžu pohybovať od pár EUR mesačne po desiatky tisíc mesačne. To sú realistické čísla aj na slovenskom a českom trhu. Ak by ste išli do angličtiny a na máte alebo plánujete budovať celosvetové publikum, na špičke nájdeme firmy, ktoré zarábajú milióny mesačne.

Fintoro ikona

Vystavujte faktúry online
s Fintoro

Fintoro pomáha živnostníkom, freelancerom, malým a stredným firmám sústrediť sa na podnikanie a čo najviac zefektívniť fakturáciu. Logo, podpis, pečiatku, položky, rôzne meny, DPH, zľavy, úhrady a klientov pridáte behom pár sekúnd. Zaregistrujte sa zdarma a vytvorte faktúru teraz!